donderdag 5 september 2013

Lekker rustig aan, het is al warm genoeg!

Wat een hitte hier zeg! We waren lekker op tijd wakker dankzij Stan, die wilde om half 8 al autorijden. Na een snel ontbijtje dat ook nog bij dat huisje van 17,50€ zat, gingen we weer op pad. We volgden Highway 4, de weg die naar het zuidelijk deel van Thailand loopt. Onderweg zagen we de toeristensteden Cha-am en Hua Hin, waar naast de reeds bestaande gigahotels nog veel meer gebouwd wordt. Helaas zie je vanaf de weg nergens de stranden. Dit deel van Thailand is nogal druk. Na Hua Hin werd de snelweg weer smaller en het verkeer wat rustiger. Wij zijn afgeslagen bij Pranburi en zitten nu in een toeristendorpje wat uitgestorven lijkt. Het seizoen is voorbij en daarmee denk ik ook de gezelligheid die we hier zouden moeten vinden.

Vandaag was een leukere dag voor Stan, na de lange rit van gister hebben we nu gekeken naar wat hij leuk vindt. Direct na aankomst in dit dorpje zijn we even het strand opgelopen om bij de bootjes te kijken. Even, want het was werkelijk bloedheet in de brandende zon. Het zand was heel heet en ook de plassen water op het strand bieden geen verkoeling. We waren dus al erg vroeg bij het hotel. Voor ons huisje liggen steentjes en er hangt een hangmat, perfect speelmateriaal voor Stan. Dus terwijl wij zwetend en puffend de auto leeghaalden, zat hij lekker in de schaduw te spelen. Het zweet liep in straaltjes van z'n lijf maar hij lijkt zich daar niet aan te storen. Voor de lunch zijn we het dorpje ingereden en toen werd het wat bewolkter. Na het eten konden we dus nog even het strand op.

Stan heeft vanmiddag heerlijk geslapen in het huisje met airco. Ondertussen hingen wij wat rond in het restaurant, waar we wegsmolten in de hitte. Ook in de schaduw was het te heet om iets te gaan doen. Mijn plan om naar een massagesalon te lopen heb ik laten varen, ik kreeg het al benauwd bij het idee om in de volle zon over straat te moeten lopen. Toen Stan tegen vijf uur wakker werd, zijn we verkoeling gaan zoeken bij een groot resort hier vlakbij. Dit is groot en volledig gericht op kinderen, met naast vier zwembaden ook allerlei speelmaterialen. Een deel van het zwembad is zo ondiep dat Stan er zelf kan rondlopen, ideaal! Eerst snapte hij het nog niet en viel na iedere stap om, maar na een kwartier konden we hem lekker zijn gang laten gaan. Hij heeft langer dan een uur in het water gezeten en was nogal boos toen we eruit gingen. Bij het resort zit ook een kindvriendelijk restaurant met de ons bekende Ikea stoelen. Na een week improviseren ga je die stoelen echt waarderen! Het eten smaakte ook overheerlijk, al was Stan na al die waterpret te moe om nog veel te eten.

Het is hier nu nog tegen de 30°C, maar de gevoelstemperatuur is flink hoger, lekker zweterig dus. Morgen willen we het nationale park gaan bezoeken, eens kijken hoever we komen in deze hitte!